Elkészült az első emeletes vasúti kocsiszekrény Szolnokon
2025. 01. 17.
A szolnoki Stadler alapításának tizenötödik évfordulóján leplezték le a Jász-Nagykun-Szolnok vármegyében készült első alumínium emeletes vasúti kocsiszekrényt. Az új technológia bevezetéséhez szükséges 45,2 millió eurós beruházást a svájci vállalat 2023-ban kezdte meg, amelynek eredményeként a szolnoki üzem a cégcsoport és az egész térség legnagyobb operációja a kocsiszekrénygyártás területén.
A Stadler több mint 80 éve gyárt vonatokat. A vasúti járművek gyártásában, karbantartásában és a vasúti jelzőtechnológiában megoldásokat kínáló vállalatcsoport központja a kelet-svájci Bussnangban található. A Stadler mintegy 14.500 alkalmazottat foglalkoztat gyártóbázisain, tervező központjaiban, valamint a karbantartással foglalkozó több mint 80 telephelyén.
A vállalatcsoport magyarországi története immár 15 éves múltra tekint vissza: a Stadler szolnoki gyárában a kezdetek óta összesen 5.600 kocsiszekrényt állítottak elő, a szimbolikus 5.000-es számot 2023 szeptemberében lépték át. A szolnoki kocsiszekrénnyel készülő vonatok 14 különböző országban közlekednek, köztük az Egyesült Államokban, Nagy-Britanniában, Spanyolországban, Olaszországban, Norvégiában, Németországban és Hollandiában. A Stadler Csoport eddig összesen 200 millió eurót fektetett a szolnoki gyárba, ami jól mutatja a magyar operáció súlyát és jelentőségét a vállalatcsoporton belül.
A magyarországi leányvállalat újabb mérföldkövet ünnepelhet, ugyanis bemutatták az első hazánkban készült két emeletes, alumínium kocsiszekrényt, amely a vállalat 2023-ban indított kapacitásbővítő beruházásának eredményeképpen készülhetett el. A gyártási technológia implementálása nagy jelentőséggel bír a magyar vasúti ipar történetében és jól demonstrálja a folyamatosan fejlődő üzem elmúlt 15 évben elért sikereit.
Az emeletes kocsiszekrény ünnepélyes bemutatóján a Stadler újabb magyarországi beruházást jelentett be a szolnoki üzemben. A fejlesztés egy speciális hegesztési technológia bevezetését tűzte ki célul, amellyel alacsonyabb lesz a nyersanyag- és energiafelhasználás, és a kevesebb hulladék és segédanyag még fenntarthatóbbá és versenyképesebbé teszi a gyártást.
A Stadler a magyarországi vasúti közlekedésben is megkerülhetetlen szereplő, a MÁV és a GYSEV fontos partnere. Gyártmányaiból közel kétszáz közlekedik a hazai vasútvonalakon, például a budapesti elővárosi közlekedésben.
Kapcsolódó cikkek
Iparági cikkek
34,1 millió euró értékű kapacitásnövelő beruházást hajt végre tokodi üzemében a svájci tulajdonban lévő Feintool. A préselt elektroacél lemeztermék és a formázott acél alkatrészek piacvezetője 6.740 m2-rel bővíti gyárát az Esztergomi járásban, az új egység 2025 ...
2024. 12. 17.
Járműipar #JárműiparKimagasló érdeklődés mellett, több mint száz hazai vállalkozás részvételével tartották meg az első európai autógyártó üzemét Szegeden építő BYD kétnapos budapesti beszállítói fórumát. A rendezvényen Szijjártó Péter külgazdasági és külügyminiszter kiemelte, hogy...
2024. 10. 16.
Járműipar #JárműiparA Motherson cégcsoport részét képező SMR Automotive Mirror Technology Hungary Bt. 33,3 millió eurós magyarországi beruházást jelentett be. Az indiai járműipari beszállító fejlesztésének célja a termelési és logisztikai kapacitások bővítése, valamint automatizáci...
2024. 06. 06.
Járműipar #Járműipar